A punt d'acabar les vacances d'estiu i de començar de nou amb el
tercer curs del grau, crec que és hora de fer un poc de balanç de
tot allò que va significar el curs que concloíem fa ja uns mesos.
La veritat és que en arribar al mes de juliol (mes en què acabàrem
els exàmens finals) tenia moltes ganes d'acabar i tenir temps per a
descansar un poc, però, he de reconèixer que també vaig finalitzar
el segon curs del grau molt contenta i satisfeta, tant pel treball i
l'esforç realitzat com pels resultats finals.
El primer semestre
d'aquest segon curs es compongué de cinc assignatures: Educació
Inclusiva, Observació i Documentació, Psicologia de l'Educació,
Educació Artística i Estètica i Estratègies d'Intervenció
Educativa.
Les dues primeres que m'agradaria nomenar són les
d'Educació Inclusiva i la de Psicologia de l'Educació,
ja que tal vegada (tot i que totes m'han aportat aprenentatges) són
les que més m'han marcat. A Psicologia vàrem treballar molt (férem
molts treballs que a la vegada ens ajudaven a posar la teoria en
pràctica) i, segurament per això, l'aprenentatge també va estar
molt significatiu, igual que a Educació Inclusiva, que, tot i ser
una assignatura de videoconferència, el professor va aconseguir
fer-la força dinàmica posant molts d'exemples i vídeos. He de
reconèixer que a la vegada va estar un poc dura, ja que tractava el
tema de la Inclusió i amb ell, el tema de les Necessitats Educatives
Especials, però va ser bonica.
Després cal destacar també les assignatures d'Observació i
Documentació i Estratègies d'Intervenció, que, tot i
que en un principi anaven per separat (amb dues professores
diferents) al final van acabar per ajuntar-se mitjançant un Projecte
que realitzarem fent una sèrie de pràctiques a una escola i després
realitzant una exposició conjunta. La veritat és que aquestes
assignatures també van estar molt significatives i ens aproparen
molt a la vida real de l'escola, ja que férem les pràctiques
muntant diferents escenaris amb material no estructurat i fent
diferents intervencions amb infants del mateix col·legi. És veritat
que també férem molta feina, però crec que valgué la pena.
Per últim, Educació Artística i Estètica va estar tal
vegada l'assignatura més entretinguda i dinàmica i on posarem en
pràctica diferents tècniques artístiques i estils que segurament
algun dia podrem posar en pràctica amb els nostres alumnes. A més a
més, visitarem i estudiarem un poc els museus i com mostrar-los de
forma atractiva pels infants i algun autor conegut.
Una vegada tancat el primer semestre, vaig tornar a començar amb
ganes i il·lusió. Les assignatures tenien molt bona pinta i tenia
unes altes expectatives. Així, les assignatures que tenguérem al
segon semestre
varen ser: Habilitats Lingüístiques, Educació Corporal,
Desenvolupament Psicomotor, Desenvolupament i Educació
Socioemocional i La Representació Escènica.
En primer lloc m'agradaria nomenar l'assignatura de Desenvolupament
i Educació Socioemocional, que va ser també la primera classe
amb la qual obrirem el segon semestre. Crec que és necessari deixar
constar que va estar una assignatura molt bonica i significativa. No
sé ben bé com explicar-ho però l'ambient de la classe era molt
íntim i positiu. Ja només amb la disposició de les taules (en
forma de ''U'' per veure'ns les cares quan parlàvem) canviava molt
la forma de donar la classe. A part que el temari era molt atractiu
(com treballar les emocions amb els infants, els sentiments, la
família, les entrevistes amb els pares, etc.) el nostre professor va
posar molt també de la seva part donant-nos molts d'exemples reals i
la seva experiència. Realitzar també una activitat pròpia per a
treballar les emocions, la qual na Patri i jo anomenarem ''Les
emocions a cegues'', ens va fer veure la quantitat de formes que hi
ha per treballar-les de diferents formes atractives i lúdiques.
Després, també teníem dues assignatures en format de
videoconferència, la primera, Habilitats Lingüístiques, que
la veritat que també tenia un temari força interessant, però
realment jo preferia els seminaris, ja que el professor ens ajudava
molt i sempre estava disposat a resoldre qualsevol dubte. El treball
didàctic pràctic d'aquesta assignatura va estar també molt costós,
però, al tenir una part molt pràctica també ens ajudà molt a
reflexionar i pensar diferents formes de treballar la lectura i
l'escriptura. L'altra assignatura per videoconferència va estar la
d'Educació Corporal. La veritat és que en tinguérem poques
classes, ja que només en fèiem un dia a la setmana, però, foren
molt divertides i tractàvem també temes interessants com la
Promoció de la Salut, l'Alimentació, la Postura, etc. Ara bé, el
millor d'aquesta assignatura va estar els seminaris, en els quals a
part d'aprendre molt ens ho passarem molt bé.
Quan a l'assignatura de Desenvolupament Psicomotor, també va
tenir una part molt pràctica que acompanyava a la teoria que va
estar les sis sessions de Psicomotricitat que visitarem i observarem
al col·legi s'Olivera a infants de P4. La veritat que va estar una
experiència molt gratificant on les mestres ens deixaren participar
i es portaren molt bé amb nosaltres. Així, poguérem observar
diferents paràmetres motrius, les diferents agrupacions, els tipus
de joc, i inclús muntar nosaltres mateixes la distribució de la
sala.
Per últim, l'assignatura de La Representació Escènica ens
va portar molts de ''mals de cap'', ja que va estar molta feina
posar-ho tot en marxa i fer un bon treball, però, al final va tenir
la seva recompensa i crec que ho férem força bé. La veritat que
pensant-ho ara en fred, ens ho passarem molt bé al llarg del procès
de creació de totes les parts i el dia de la Representació final on
presentarem ''Un país gelat'' va estar molt gratificant. Un resum
d'aquest resultat final es pot veure a l'entrada final del bloc d'aquesta assignatura.
Per concloure, simplement dir que, com sempre, el curs demana
molta intensitat, molta feina (treballs individuals, treballs
grupals, exposicions, estudi, etc.) però al final val la pena, ja
que anem progressant i agafant cada vegada més mentalitat de
mestres. He de dir que estic molt contenta d'estar en el grup de
treball en el qual estic, amb les meves companyes; na
Delia Bravo, na Patricia Borrás,
na Silvia Furió, perquè crec que ens
complementem molt bé i hem creat una amistat que va més enllà de
la feina de la Universitat però sabem quan s'ha de treballar
seriosament i mai ens conformem amb un aprovat sinó que intentem
fer-ho el millor possible.
Segon on PhotoPeach
Ara ja començo a estar nerviosa per veure que
ens oferià el tercer curs, ja que en res s'acosten les pràctiques
de 0-3 i estic molt il·lusionada amb aquesta experiència. Però per
això encara queden uns mesos, així que ja aniré relatant-ho al meu
bloc de tercer.
No hay comentarios:
Publicar un comentario